مقالات

کرم مرطوب کننده پوست چرب

پوست چرب بر اثر عملکرد بیش از حد سبوم در پوست حاصل می‌شود. سبوم ماده‌ای چرب در پوست ماست که حفظ سلامت پوست بدون آن مقدور نیست. ترشح بیش از حد سبوم در بیشتر مواقع به بروز جوش و آکنه می‌انجامد. همچنین اگر سبوم کمتر از حد معمول ترشح شوند، منجر به خشکی و پوسته پوسته شدن پوست خواهد شد. مهم‌‎ترین مشخصه‌های پوست چرب شامل موارد زیر است:

چین و چروک کمتر وجود دارد
منافذ پوست باز و قابل مشاهده هستند
پوست برق می‌زند
لوازم آرایش زود پاک می‌شود
پوست چرب اغلب در اوایل نوجوانی و بلوغ خود را نشان می‌دهد اما افراد در هر سنی می‌توانند مشخصات پوست چرب را داشته باشند.

به گفته پزشکان و متخصصان همه افراد با داشتن پوست چرب هم نیاز به مرطوب کننده دارند. اشخاصی که پوست چرب دارند به دلیل داشتن جوش و آکنه اغلب از محصولات ضد جوش استفاده می‌کنند. حقیقت آن است که این کرم‌ها و فرآورده‌ها عموما چربی پوست را کاهش داده و خشکی ایجاد می‌کنند. به همین دلیل باید از مرطوب کننده مناسب برای پوست چرب استفاده شود. این مرطوب‌کننده باید فاقد چربی بوده و بیشتر بر پایه آب ساخته شده باشد و آبرسانی به پوست را انجام دهد. در ادامه شما را با بهترین مرطوب کننده برای پوست چرب آشنا می‌کنیم:

این محصول فاقد چربی بوده و ضدالتهاب و آنتی باکتریال عمل می‌کند. کوآنزیم کیوتن در این کرم با مقابله با رادیکال‌های آزاد نقش ضد چروک را برای پوست ایفا می‌کند. از جمله ترکیبات گیاهی بکار رفته در کرم مرطوب کننده پوست چرب مدیلن می‌توان به روغن بادام شیرین، روغن جوانه گندم و آلوئه ورا اشاره کرد. این کرم تنظیم کننده ترشح چربی پوست بوده و احتمال بروز جوش و آکنه را به حداقل خواهد رساند. بهترین زمان استفاده از این کرم زمانی است که تازه استحمام کرده اید یا صورت خود را شسته‌اید.

کلاژن، اوره، گلیسیرین و اسید هیالورونیک ترکیبات موثر موجود در این کرم هستند. کرم مرطوب کننده فاقد چربی آردن را بهترین مرطوب کننده پوست چرب با قیمت بسیار مناسب می‌توان دانست. این کرم قدرت جذب بسیار بالایی داشته و به عنوان یک سد دفاعی در برابر عوامل تخریب کننده پوست عمل می‌کند. افزایش الاستیته و قوام پوست و تحریک کلاژن سازی از مزایای استفاده از این مرطوب کننده است. پس از مدتی که از این کرم استفاده کنید، شاهد کاهش خطوط ریز روی چهره خود خواهید بود. این کرم سبب نرمی، لطافت و شفافیت پوست شده و در عین حال فاقد چربی است. وجود اوره در این کرم از بروز حساسیت‌های پوستی نیز پیشگیری به عمل خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *